søndag 25. mars 2012

Den store vaffeldagen

I dag er det den store vaffeldagen og en av verdens eldste kaker feires. Og hva passer vel bedre da, enn å dele en oppskrift på supergode og sunne havregrynvafler!? ;) 

Ingredienser:

8 dl havregryn
8 dl melk
2 egg
2 ss smeltet smør
3 ss potetmel
1 ss sukker (gjerne litt mer om du ønsker)
litt salt
1 ts bakepulver

Slik gjør du:

Bland havregryn med melk og la dem svelle minst en halvtime. Tilsett så det andre og visp godt! Stekes lysebrune i vaffeljern på vanlig måte. 

Nystekte havregrynsvafler smaker godt med rømme og syltetøy eller med smør og brunost.


Her blir det dessverre ikke vafler i dag, siden jeg kastet det gamle utdaterte vaffeljernet mitt for en stund siden...:P Men et dobbelt vaffeljern står på ønskelisten til bursdagen min, så til påske kan vi forhåpentligvis nyte nystekte vafler igjen! ;)

Ønsker dere en fin søndag, med eller uten vaffelspising!

(Har du husket å melde deg på giveawayen jeg har gående? Hvis ikke, ta en titt HER! :)) 
post signature

6 kommentarer:

  1. NAMMMM.... dette så fantastisk godt ut! Nå fikk jeg lyst på vafler nå...
    Ha en fin søndag -selv uten vafler :)
    klem

    SvarSlett
  2. Hmmmmm.....alt dette har jeg jo i skapet! ;) Takk for oppskriften ♥

    Håper dere får en fin dag i godværet!!

    SvarSlett
  3. Vaffler er knallgodt og så enkelt samtidigt:)
    Ha ein finfin søndag!trur ikkje det blir vaffler her heller idag.

    SvarSlett
  4. Nam nam, den oppskriften hørtes veldig god ut! Her blir det vafler i dag, så kanskje jeg skal prøve oppskriften din :)

    Kos deg med søndag og sol ~ herlig :)

    Klem Lisa:)

    SvarSlett
  5. Vafler er GODIS:)
    Her blir det heller ikke laget i dag, jeg har nemlig og kastet vårt, som hadde gjort jobben sin, nå var det nok:)
    Satser på et nytt et til påske jeg og, koselig og steke ute i påskevær ♥

    Men boller, det ble det:)

    SvarSlett
  6. Smart å lage dem litt sunnere med havregryn!! Har aldri prøvet det, men det burde jeg kanskje.

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, det setter jeg stor pris på! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...