torsdag 4. november 2010

Fine gamle nøkler

Har fått noen fine gamle nøkler som har mistet sitt livs lås. Nøklene har nå fått nytt liv her i huset, og pynter opp litt på spisestua og stua.


To av nøklene ligger nå på lysfatet mitt til pynt. 


Lurer på hvilke låser disse gamle nøklene har tilhørt... Til et kott, smykkeskrin, kjeller, uthus, dagbok, skap, eller en vanlig dør!? Hvem vet!? 



Den største nøkkelen henger på knaggrekka i sofakroken.



 Storebror på 4 år lurte på hvor denne store nøkkelen hørte til. Jeg fortalte han at jeg ikke visste det, men kanskje den har hørt til en gammel kjellerdør eller uthus. Men nei, han var helt sikker på at nøkkelen hørte til kongsgården i eventyret "Per, Pål og Espen Askeladd". Gode gutten min! ;)


Herlig med ting som har en historie bak seg! :)

Vurderer om jeg skal slenge meg med på NIB sin utfordring denne måneden og vise frem stua/sofakroken min. Litt skummelt, både fordi det er en utfordring og fordi jeg egentlig ikke er helt fornøyd med denne kroken ennå. Og jeg har vel lite og stille opp med når jeg har sett noen av bidragene, fantastisk fine stuer rundt omkring. Jeg får se om jeg får tatt noen gode bilder en dag snart, så får vi se! ;)

4 kommentarer:

  1. Kjempe nydelig med slikke nøkler:).
    Var flott.
    Ha en riktig god torsdagskveld.

    Klem Alfa

    SvarSlett
  2. Så fint det ble med nøklene! Synes de gjorde seg godt på fatet ditt!

    Ja, kjenner også litt på prestasjonsangst ift utfordringen. Men det er jo bare på gøy! Vi får kaste oss ut i det! (Kunne jeg bare finne tid til fotografering så... )

    Fin fredag til deg og dine!

    SvarSlett
  3. Hei!
    Jeg tenker likt som deg ang den utfordringen...er jo akkurat ferdig med oppussingen...å alt har ikke helt kommet på plass enda.

    Å jeg liker slike store gamle nøkler..bare synd jeg ikke har noen selv...

    Monica

    SvarSlett
  4. Så koselige bilda :)
    Hiv dæ me du.. hadde Nib vært litt snar å fått mæ inn som medlem..tihi.. så har æ å vært me.. Men kanskje æ rekk det før det e over :) Vare det ikke hele november??

    Ha ei super helg!

    klæm

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, det setter jeg stor pris på! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...