onsdag 5. januar 2011

Mye fint man kan lage av ståltråd

Som noen av dere kanskje husker så var jeg på kurs ei helg i november. Jeg var på på kurs i strengearbeid/tatersløyd som det lokale Husflidslaget holdt. Og jammen kom jeg på at jeg helt har glemt å vise dere hva jeg lærte å lage. Så dette her er egentlig et veldig forsinket innlegg! Ups! ;) Noen av tingene har nok sneket seg med på bilder som er vist tidligere...



Det første vi lærte å lage på kursdag 1 var små fine kroker. Har dessverre ikke bilder av dem, siden mine ble solgt på julemarkedet. ;) Deretter prøvde vi oss på å lage telyseholdere. Vi lagde hele tiden to stk av hver slik at vi fikk det inn i fingrene. :) Såre fingrer ble det iallefall etterhvert.... Kursdag 2 lagde vi mer bruksting, som denne vispen dere ser over her. 


Noe jeg gledet meg til å lage var gryteunderlag, og slik ble min etter endt kurshelg. Ganske fornøyd til at det er den aller første! ;) 

Mot våren skal det være viderekommende kurs, så det gleder jeg meg til. Da skal vi lære å lage blant annet boller og eggkurver, så det blir spennende. :) 



Etter kurset har jeg prøvd meg på å lage litt forskjellig, blant annet noen forskjellige hjerter. Dette er laget av ståltråd og røde treperler. Enkelt, men veldig dekorativt! :)


Dette hjertet er laget av ståltråd og små blanke perler.























Hjertet som er festet til kammerstaken er kun laget av ståltråd i forskjellig tykkelse! Det er så mye fint man kan lage med ståltråd, det er kun fantasien som setter grenser. :)

Ha en fin kveld! ♥

8 kommentarer:

  1. jøss:) så utrooolig fine..skulle gjerne vært på dette kurset ser eg:)

    ha en strålande kveld

    klemmer linda

    SvarSlett
  2. Wow! dette var fine ting-flink du☺
    Eg prøvde meg på litt ståltråd prosjekt før jul og såre fingra kan eg skrive under på at ein får ja....☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  3. Så fine ting du har laget... JEg likte spesielt godt gryteunderlaget og vispen;)
    Morsomt med slike kurs hvor man lærer nye saker... hmm... lurer på om jeg skal melde meg på et kurs jeg, har veldig lyst til og lære og sy barneklær, og et fotokurs hadde heller ikke vært feil, hihi

    Klem Line

    SvarSlett
  4. Så mye fint du har laget! Fikk lyst til å prøve meg med ståltråden jeg også, moro med en sånn enkel ting som kan bli til noe så fint:)

    SvarSlett
  5. Wow, så mye fint du har laget! Ser jo akkurat ut som det man kjøper i butikken jo;) Digger gryteunderlaget ditt! Åsså likte jeg godt hjertet på det siste bildet! Åssen i alle dager har du laget det??

    SvarSlett
  6. hvor mye tar du for lysestakene du lager?! De var super kule!! jeg vil ha!!!

    SvarSlett
  7. Å, så mye stilig du har lært å lage! Elsker de hjertene, veldig fine :)
    Ha en fin kveld!
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  8. Hei :) gratulere med giveaway gevinst. Det var slik jeg kom over bloggen din. Og der kom jeg over disse trådarbeidene, så lurer jeg på om du kanskje har gått kurs hos min bror. Det var så kjente fasonger:) og det er jo ikke så mange som driver med slikt.Følg meg gjerne på min ferske blogg og jeg blir din følger.
    Hilsen Tessa

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, det setter jeg stor pris på! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...