tirsdag 31. august 2010

Grønne fingre...

Det er noe jeg dessverre ikke kan skryte på meg at jeg har.. Men nå har jeg bestemt meg for at jeg virkelig skal prøve å holde liv i disse fine blomstene jeg har kjøpt. For det meste har jeg holdt meg til grønne planter som tåler å tørke ut litt, for da har ikke gjort så mye om de har blitt litt glemt. Hehe! Men det finnes jo så utrolig mange fine blomster, som trenger litt mer stell.


Nå har jeg fått meg en nydelig hortensia....


...og den skal jeg prøve så godt jeg kan å holde liv i. 


Jeg snappet opp et tips her en dag, så nå vanner jeg den annenhver dag ved å holde hele potta under vann til det har sluttet å boble. Jeg lar den renne av litt så den ikke blir stående i vann, før jeg setter den tilbake i potteskjuleren. Andre tips og råd tas imot med stooor takk! ;)


Orkideen min har faktisk blomstret utrolig lenge nå, så virker som den trives. 


Den vanner jeg godt med full gjennomvanning av potta, ca en gang i uka. Jeg lar den renne av i ca 10 min før den settes tilbake i potteskjuleren.

Har du grønne fingre? Og kom gjerne med tips og råd til meg, for det tror jeg nok jeg trenger! :)

5 kommentarer:

  1. Så flott Hortensia og orkide:)
    Høres ut som tipsene du har fått er gode:)
    Ellers er det også smart å ha en bit oasis under potta på Hortensia`n for da tilføres det fuktighet hele tiden:)
    Ha en fin dag!
    Klem

    SvarSlett
  2. Så nydelige de var.
    Jeg har egentlig ikke grønne fingre, men siden vi flyttet hit vi bor nå så har jeg klart å holde liv i plantene mine ;) hehe.. Orkidène mine blomstrer igjen og igjen å det er jeg stolt av, aldri klart det før :)
    Jeg også vanner dem som deg og den fungerer utmerket!

    Ha en herlig dag videre,
    Klem Jatte ♥

    SvarSlett
  3. Ingen grønne fingra her heller... Held meg til planter uten blomster☺
    Men orkideane har eg faktisk fått til!

    Lykke til med den fiiiine hortensiaen!

    Klem M

    SvarSlett
  4. Hei.
    For det første vil jeg si at bildene ble utrolig flotte ! Ser da ut til at dine planter trives godt :) Fikk selv en jumbo orkide av min mann i dag. Er så utrolig flott med blomster !

    Elisabeth

    SvarSlett
  5. Oasis under Hortensiaen og ett glass vann hver 14.dag. Det funker for meg. :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, det setter jeg stor pris på! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...