torsdag 10. februar 2011

Strikkekafè og nybegynnertips

Ja, du leste riktig... Jeg og ei venninne var nemlig på strikkekafé på (morgrethe) i går kveld! ;) (morgrethe) er en koselig butikk med blant annet deilig strikkegarn og koselig småinteriør. Hun har en egen blogg for butikken også, så besøk gjerne den for strikkeinspirasjon. Jeg har hatt lyst til å begynne å strikke lenge, men har aldri kommet meg i gang. Men nå har jeg begynt på min aller første lue! :) Og i skrivende øyeblikk har jeg vel strikket over dobbelt så langt som på bildet her, så det går jo faktisk fremover også! ;) Det går sakte, men jevnt kan vi vel si... Hehe!


Hvis du går med et ønske om å begynne å strikke vil jeg tipse deg om en kjempe fin nettside, nemlig DROPS Design. Her finner du massevis av gratis oppskrifter, håndarbeidsskole og instruksjonsvideoer til både strikking og hekling. Her lærer du alt det grunnleggende raskt og enkelt! Helt genialt! :) 

I går dumpet nyeste Boligpluss ned i postkassa... Så da er det bare å trekke beina godt oppi sofa`n og kose seg med strikking og ny inspirasjon! :)

Ha en fin kveld! 
♥ 
Og tusen takk for oppskrifter på mitt forrige innlegg! Disse skal prøves! :) Om du vil dele din favorittoppskrift med meg, så se HER! ;)

4 kommentarer:

  1. Så moro at du har begynt å strikke, jeg har veldig lyst til å lære meg det, så en dag jeg har god tid skal mamma hjelpe meg. Gleder meg til å kunne lage egne ting:) Takk for tips om nettside:)

    klem Jennifer

    SvarSlett
  2. Takk for tips!!! Jeg har kjøpt garn i dag og tenkte jeg skulle prøve meg på en kjøkkenklut! DET skal jeg vel klare! :-) Lykke til meg strikkingen!

    Klem fra ELisabeth.

    SvarSlett
  3. Hei og god Fredag!

    Strikke er utrolig gøy og ihvertfall når man får det til♥
    Jeg har strikket masse siden sommeren; da jeg jeg lærte meg å strikke mønster og litt mer avansert enn jeg har kunnet siden barneskolen.. Kjempegøy, men nå har jeg hatt ett opphold med strikkingen siden jul..

    Tenkte nå og prøve meg litt på hekling også, prøve ett "bestemorteppe" :o))

    Nydelig oppskriftboks under her forresten♥


    God helg til deg og dine,
    Klem Jatte♥♥

    SvarSlett
  4. Jeg vet! Siden e rhelt genial! Jeg heklet ferdig en mormorute for nøyaktig 5 min siden! *stolt* Og jammen meg ble den skikkelig fin og, jeg har til og med heklet meg en blomst :) Når jeg får dreisen på dette kan det hende jeg snikikker litt på strikkingen også, selv om jeg har en heller dårlig følelse ... :D

    God helg!

    Klem Merethe

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, det setter jeg stor pris på! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...