tirsdag 15. februar 2011

Havregrynsvafler

Min kjære fikk tak i en vaffeloppskrift av det sunnere og grove slaget i går, og den måtte selvsagt testes ut. Vafler med havregryn hadde vi faktisk ikke prøvd før, så jeg var vel kanskje litt skeptisk. Hehe! Men dem var utrolig gode og ikke minst mettende! :) Nå har jeg akkurat spist havregrynsvafler til frokost, så nå er jeg god og mett! ;) 


Ingredienser:

8 dl havregryn
8 dl melk
2 egg
2 ss smeltet smør
3 ss potetmel
1 ss sukker (gjerne litt mer om du ønsker)
litt salt
1 ts bakepulver

Slik gjør du:

Bland havregryn med melk og la dem svelle minst en halvtime. Tilsett så det andre og visp godt! Stekes lysebrune i vaffeljern på vanlig måte. 

Nystekte havregrynsvafler smaker godt med rømme og syltetøy eller med smør og brunost.


I dag skal jeg prøve å få malt skatollet mitt, for nå har det prosjektet stått på stedet hvil aaaltfor lenge. Så nå håper jeg snart at jeg kan få vist frem hvor fint det blir til dere! ;) 

Ha en fin dag! ♥

9 kommentarer:

  1. Mmmm...så skikkelig godt ut. Takk for oppskrift. Blir gøy å se når du er ferdig å male skapet.
    Ha en flott dag.
    Klem Alfa

    SvarSlett
  2. Det så utrolig godt ut, den skal jeg virkelig prøve, med en gang faktisk... Et tips til pålegg på vafler, HONNING!!! Supergodt!!! God dag videre. Klem ;~)

    SvarSlett
  3. Oj oj oj de så gode ut! Det nærmer seg lunsj og nå er det mulig jeg må kjøpe vaffel i kantina ;)

    Ha en fin fin dag!

    Klem, Christel

    SvarSlett
  4. Oj, disse så jo veldig gode ut!
    Takk for et supert tips!!

    Ha en flott dag
    Klem Janne Merethe

    SvarSlett
  5. Vafflene ser nydelige ut! Dei må eg prøve, har allerie notert oppskrifta :)

    Ha ein fin dag vidare!

    SvarSlett
  6. Hei, så koselig blogg du har da. Her vil jeg komme inn å lese mere;) Må prøve de vafflene jeg også. Hilsen Wilhelmines blogg

    SvarSlett
  7. Mmmmmm. De så GODE ut! Tror jeg må prøve dem en dag, selv om det frister NÅÅÅÅ!!!!! ;-)

    Klem fra ELisabeth.

    SvarSlett
  8. GRATULERER MED VUNNET GIVE AWAY hos meg
    Send meg en mail du...
    Klem klem

    SvarSlett
  9. mmm.. de så nydelig ut :)
    Oppskriften er notert, og skal testes ut!
    Utrolig fin blogg du har, håper at du har lyst å følge meg også.. :) Der blir det lagt ut om mine små og større prosjekter :)

    Lykke til med maling av skatollet!
    Ha en fin kveld! :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, det setter jeg stor pris på! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...