mandag 7. mars 2011

Mine trekasser III

Her kommer et siste innlegg om trekassene mine, med de to siste jeg har tenkt å vise frem til dere! :) 
Denne gamle ostekassa fra et norsk meieri var jeg så heldig og fikk av besteforeldrene mine. Den har stått lagret på boden dems så lenge mor mi kan huske, så den er gammel (men veit ikke riktig hvor gammel). Til tross for at den er gammel, så den nesten som ny ut. Treverket så nesten som nytt ut og skriften var ikke slitt noen steder. 
Siden jeg liker at ting ser litt gammelt og slitt ut fikk trekassa seg en omgang med pussepapiret, før den fikk et strøk av Jotun interiørbeis i fargen drivved. Skrifta ble litt slitt og trekassa fikk en nydelig farge! :) Den fikk den perfekte looken som jeg liker så godt! ♥

Nå står den gamle ostekassa på den ene hylla mi på kjøkkenet og pynter opp. Noen gamle norges- og løveglass, en karaffel, en gammeldags flaske og gryteunderlaget jeg har laget av ståltråd har fått plass oppi kassa. Se mer av gryteunderlaget og flere ting av ståltråd som jeg har laget HER! :)
Den andre eplekassa som egentlig skulle bli nattbord har også fått hjul på seg. ;) Siden denne var litt lys i treverket, som ostekassa, fikk den også et strøk Jotun interiørbeis i fargen drivved. Og da fikk den et helt annet uttrykk! :)

Denne trekassa er nå fylt opp med forskjellige puter, og har fått plass ved siden av skatollet mitt! Iallefall inntil videre, men synes den passet bra her! ;)
Det søteste putetrekket med den lille jenta på vant jeg på giveaway hos ♥♥Maligima♥♥. Det er Marianne bak bloggen Marihøna Design som har laget dette flotte putetrekket. Tusen takk, det er helt nyyydelig! :) Om du har lyst på et slikt putetrekk selv kan du ta en titt på epla-butikken til Marianne HER!

Om du ikke har lest de andre innleggene om trekassene mine, finner du dem her:

Mine trekasser
Mine trekasser II

Håper dere har hatt en fin start på uka! :)

10 kommentarer:

  1. Så flotte kasser!:)
    Likte spesielt den som var på hjul, ser flere og flere som har begynt på den trenden :)
    Praktisk og lurt.
    Selv har jeg laget meg salongbord av europaller, som er på hjul! :)
    Veldig praktisk!

    Ha en flott dag <3
    Klem Ida

    SvarSlett
  2. Veldig fine trekasser, gjør susen det å få gjort dem litt "gamle" i fargen. Må virkelig si at skatollet ditt har blitt knallfint altså:) Flinke du :) Ha en fin kveld <3 Klem

    SvarSlett
  3. Elsker kassene dine ♥ Er så lekkert sammen med alt det lyse og lekre;=)
    Puten var supersøøøt;)

    Ha en fin mandag!

    Klem Line

    SvarSlett
  4. Du er heldig som har så mange fine trekasser:) De kan jo brukes til alt og er veldig sjarmerende, jeg ønsker meg en med hjul:)

    Håper du får en fin ny uke,
    klem Jennifer

    SvarSlett
  5. Du er bare så heldig altså, jeg jakter og jakter på gammle trekasser som jeg kan ha mine haugevis med interiørblader i. Men finner jeg noen? nix..

    Så kjekt å se på bildene dine fra kjøkkenet det er bare så sjønnt.

    Klem Åse

    SvarSlett
  6. Åhhh, kassene dine er knallfine! Jeg ønsker meg også noen gamle kasser, men har ikke kommet over noen enda... Jeg får bare holde øynene åpne!

    Nydelige bilder fra kjøkkenet ditt:)

    Klem fra Hege

    SvarSlett
  7. Så fine trekasser. Ønsker meg noen selv jeg. Hjelp hvor skal jeg lete.
    Ha en fin mandags kveld.
    Klem Hilde

    SvarSlett
  8. Her var det mange nye innlegg siden sist!
    Såååå fine kasser! Jeg elsker slike kasser, og kjøper de fleste jeg kommer over:) De kommer alltids til nytte:) Putetekket var nydelig!

    Så mange flotte premier i giveaway'en din da!

    Gratulerer som ukens interiørblogger:)

    Kos deg masse i kveld!
    Jeg skal se en haug med premierer! Skikkelig tv-kveld idag!

    Klem.

    SvarSlett
  9. Finfine kasser:) Ble inspirert til å beise mine kasser nå, det ble skikkelig fint.

    Kan tipse dere som ser etter trekasser om vinkasser i tre fra polet (flaskene fraktes fra vinslottet i dem.) Det pleier man å kunne få gratis, vi har en hel haug av dem hjemme. De er ikke nødvendigvis gamle, men der ser jo litt gamle ut, og med et strøk beis blir de garantert rålekre!

    Han en fin kveld:)

    Klem

    SvarSlett
  10. Så fine trekasser! Også så flink du er til å finne det perfekte bruksområdet for dem! :) Har fått sååå lyst på egne trekasser etter å ha lest trekasse-innleggene dine... ;)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, det setter jeg stor pris på! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...